Uputstvo se odnosi na unos početnog stanja u registar osnovnih sredstava kada počinjemo sa radom tokom kalendarske godine:
!! nismo počeli sa radom na početku godine kalendarske !!
Kroz početno stanje u dvojnom knjigovodstvu uneli smo naša osnovna sredstva finansijski.
Sada unosimo u modul osnovnih sredstava o kojim sredstvima je reč, i tu ćemo kasnije raditi periodičnu amortizaciju, konačnu, dogradnju OS ako treba ili trajno uklanjanje.
Iz menija izaberemo Knjigovodstvo > Osnovna sredstva.
1. Kliknemo na Nov.
2. Proverimo inventarni broj.
3. Unesemo Naziv osnovnog sredstva.
4. Unesemo datum nabavke.
5. Unesemo dobavljača.
6. Unesemo dokument o nabavci.
7. Izaberemo Amortizacionu grupu. Ona sadrži podešavanja za knjiženje osnovnih sredstava.
8. Izaberemo analitiku. Više o ( šifarnik analitike)
9. Izaberemo lokaciju.
10. Ne unosimo početnu nabavnu vrednost na 01.01.
11. Ne unosimo početnu ispravku vrednosti na 01.01.
12. Idemo na dugme PROMET kod ovog osnovnog sredstva i kliknemo na Nov, pa ubeležimo:
- datum,
- označimo na JESTE u upotrebi
- kolika je nabavna vrednost sredstva
- kolika ispravka.... u ispravku unesemo i obračun amortizacije za prvi mesec rada u programu jer Minimax kreće sa amortizacijom od narednog meseca.
- sačuvamo