Ako za ovo osnovno sredstvo imamo račun od dobavljača preko primljenog računa i unosimo OS.
Poslovanje > Primljeni računi > Nov... Unesemo zaglavlje računa kao za sve druge primljene račune.
Dodavanje rashoda.
Osnovna sredstva uvek unosimo preko prelaznih konta OS u pripremi (npr. 027).
Putem opcije + Nov rashod biramo:
- Vrsta rashoda: Osnovna sredstva
Nakon izbora vrste rashoda, otvoriće se polje za povezivanje sa Osnovnim sredstvom.
2. Klikom na znak + dodajemo novo osnovno sredstvo u registar osnovnih sredstava.
3. Popunjavamo redom (ili pronalazimo određena polja već popunjena):
- Inventarni broj: redni broj OS
- Naziv: ime tog OS
- Datum dobijanja: datum nabavke
- Dobavljač: upišemo ko je dobavljač
- Dokumenta o nabavci: broj fakture i broj PR u Minimax-u
- Amortizaciona grupa: odaberemo od postojećih, a ako nam ne odgovaraju- napravimo novu na znak +
- % amortizacije: upiše sam program na osnovu odabrane amortizacione grupe
- Lokacija: gde je locirano OS
- Količina: broj OS
- Opis: opis OS
Napomena: nabavnu vrednost nije potrebno uneti, jer će se prepisati sa računa, pa bismo na taj način duplirali podatak.
Kliknemo na Sačuvaj i Minimax nas vrati nazad u primljeni račun.
4. Proverimo osnovicu izabranog rashoda i PDV. Ako imamo više OS, unosimo ih posebno, lakše je zbog praćenja amortizacije, onda promenimo iznos osnovice u visinu osnovice za to OS
5. Odaberemo Nešto od ponuđenih opcija Prenos u upotrebu:
6. Kliknemo na Sačuvaj.
7. Račun potvrdimo.
Šta se dogodi sa tim osnovnim sredstvom?
Napravi se nalog za knjiženje u primljenom računu sa dobavljačem, PDV-om i kontom OS u pripremi (npr.027), u Osnovnim sredstvima kad odaberemo ovo OS u delu Promet imamo dva knjiženja, jedno je primljeni račun koji smo već videli a drugo je preknjižavanje sa konta u pripremi na konto koji je amortizacionom grupom određen, naravno ako smo rekli da ide odmah u upotrebu.