Ukoliko nemamo račun dobavljača a nabavili smo OS, onda pravimo nalog za knjiženje u dvojnom knjigovodstvu da bi evidentirali nabavku ovog OS.... a kasnije ovako unosimo podatke u Knjigovodstvo > Osnovna sredstva da bismo imali amortizaciju:
Iz menija izaberite Knjigovodstvo > Osnovna sredstva.
1. Kliknemo na Nov.
2. Proverimo inventarni broj.
3. Unesemo Naziv osnovnog sredstva.
4. Unesemo datum dobijanja (nabavke)
5. Unesemo dobavljača.
6. Unesemo dokument o nabavci.
7. Izaberemo Amortizacionu grupu. Ona sadrži podešavanja za knjiženje osnovnih sredstava. Više o amortizacione grupe
8. Izaberemo analitiku - nije obavezno polje. Više o šifarnik analitike
9. Izaberemo lokaciju - nije obavezno polje.
10. Količina
11. Opis
12. Datum - ne unosimo
13. Nabavnu vrednost - ne unosimo
14. Neamortizujuću vrednost - ne unosimo
15. Ispravkaa vrednosta (računovodstvene amortizacije) - ne unosimo
16. Ispravka vrednosti poreske amortizacije - ne unosimo
Kada smo uneli osnovno sredstvo onda idemo na + Nov promet - upišemo datum, označimo Još uvek nije u upotrebi, upišemo Nabavnu vrednost i Ispravku vrednosti ako je ima.... i Sačuvamo.
Ovo osnovno sredstvo možemo naknadno staviti u upotrebu prema sledećem uputstvu https://help.minimax.rs/help/prenos-sredstava-prvi-put-u-upotrebu
Videćete da program javlja da nalog za knjiženje nije u ravnoteži, tako da ga ručno dopunite sa kontom koji ste koristili za ovo OS na početnom stanju ili u nalogu za knjiženje kada je skinut sa zaliha.