Ako dobijemo račun od dobavljača na kome su artikli za maloprodaju sa dve različite stope, unos takvog računa i kalkulacije izgleda ovako:
Poslovanje > Primljeni računi > Nov
Zaglavlje sa dobavljačem, datumima, iznosom, brojem fakture popunimo kao i za svaki primljeni račun.
1. U polje Rashod unosimo rashod sledećeg podešavanja:
- Konto: 1300
- PDV: opšta stopa
- PDV se odbija: štiklirano
- Veza: Zaliha
2. U polju Prijem pravimo kalkulaciju preko + na kraju reda i u kalkulaciju unosimo sve artikle (bez obzira na stopu PDVa)
3. Kada završimo kalkulaciju i klinemo na dugme Potvrdi (ne na dugme Sačuvaj) program nas vrati nazad u primljeni račun...
4. Sada u primljenom računu dolazimo do polja Osnovica i izmenimo osnovicu, upišemo npr. zbirno osnovicu koja je za sve artikle koji su opšte stope (jer taj rashod smo prvi odabrali) i Sačuvamo red...
A onda kao na slici odabirano rashod sa kontom 1300:
Odaberemo sada Rashod:
- Konto: 1300
- PDV: snižena stopa
- PDV se odbija: štiklirano
- Veza: Zaliha
Polje Prijem - ne pravimo kalkulaciju, istu kaklulaciju koju smo malopre uneli sada u to polje odabiramo preko padajuće liste.
Razlika iznosa računa i upisanih rashoda sada je nula i možemo kliknuti na Potvrdi račun i završiti unos ovog računa.
Napomena:
- Pre nego što sačuvamo 1. red: razlika između upisanih rashoda i iznosa računa je celokupni iznos za plaćanje dobavljaču -2300,00 u ovom primeru.
- Kad sačuvamo red biće -1100,00 i to je iznos koji će nam Minimax ponuditi za narednu stavku, jer stalno teži da se ceo iznos za plaćanje dobavljaču iskoristi i da mu razlika bude nula tako da se račun može završiti.
- U Poslovanje > Zalihe > imamo našu kalkulaciju koja u donjem delu ima 2x ponovljen račun uz koji je povezana